Wywiady

5 zdrowych nawyków dla pięknej skóry


To nie moda - to styl życia...

Podstawą do utrzymania pięknej skóry jest zdrowy styl życia. Nie będziesz wyglądać jak okaz zdrowia, jeśli nie żyjesz zdrowo. Zobacz, jakie nawyki najbardziej pomogą Ci zadbać o skórę.                                                                      

Nasze ciało to wszechświat. Odrębny system, w którym wszystko działa jak zegar. Jest bardzo inteligentny i potrafi odnowić oraz odbudować procesy regeneracyjne organizmu. Ale każdy system potrzebuje pomocy z zewnątrz, jeżeli w organizmie coś działa nieprawidłowo.

Oto kilka zdrowotnych wskazówek, których przestrzeganie w ogromnym stopniu może wpłynąć na Twoją skórę.  

Pij dużo wody                               

Nasze ciało w 60-80% składa się z wody (procentowa zawartość wody w organizmie może się wahać w zależności od płci i wieku - wody ubywa wraz z dojrzewaniem i nieuniknionym starzeniem się organizmu). Bez odpowiedniego nawilżania komórki skóry stają się suche i łuskowate. By zachować odpowiedni poziom nawodnienia ciała, a tym samym skóry (woda dociera do skóry na samym końcu), powinniśmy jeść pokarmy o wysokiej zawartości wody – owoce, warzywa, zupy – oraz pić przynajmniej osiem szklanek wody dziennie (w zależności od aktywności fizycznej). Najlepsze rezultaty osiągniesz, jeśli będziesz pić wodę i nawilżać skórę humektantami, które zatrzymują w niej wilgoć.

Ciesz się słońcem z rozwagą

Nadmierna ekspozycja na słońce jest największym wrogiem skóry. Powoduje jej przedwczesne starzenie się – powstawanie zmarszczek, utratę elastyczności i hiperpigmentację.  Co gorsze, zbyt częste kąpiele słoneczne mogą przyczyniać się do rozwoju śmiertelnych form raka skóry. Zawsze używaj filtra przeciwsłonecznego o szerokim spektrum ochrony (SPF) – w zimie o wartości SPF15, a latem SPF50.

Ja zimą zaczęłam używać krem z filtrem SPF 50 - COSRX Aloe Soothing Sun SPF 50+ PA+++ - po tym, jak jeżdżąc w górach na nartach, po dwóch dniach zauważyłam, że moja skóra na twarzy zrobiła się piegowata. I nie były to dwa urocze piegi. Wyglądałam jak marynarz, który wrócił do domu po długiej wyprawie! :)

Ogranicz stres

Moja babcia była bardzo mądrą kobietą. Mówiła: „Wszystkie choroby biorą się ze stresu”. W wielu przypadkach lekarze z pewnością przyznaliby jej rację. Długotrwałe utrzymywanie się wysokiego poziomu hormonów stresu osłabia naturalne funkcje ochronne skóry, co zaognia istniejące schorzenia. Kiedy wzrasta poziom kortyzolu, gruczoły łojowe produkują więcej sebum. To właśnie dlatego o poranku przed bardzo ważnym wydarzeniem może zaskoczyć Cię ogromny pryszcz na twarzy. Wahania hormonalne spowodowane stresem są nierzadko przyczyną trądziku i wielu innych problemów ze skórą.

Uśmiechaj się :),

Myśl pozytywnie, jedną godzinę dziennie poświęć tylko dla siebie, rób więcej rzeczy, które sprawiają Ci przyjemność i raz na jakiś czas wybierz się na wakacje (tylko nie zapomnij zabrać ze sobą kremu z SPF :).

Od dziecka uczy się nas aby dbać o innych. Ale żeby to robić musimy najpierw zadbać o siebie.

Zadbaj o zdrowie na talerzu

Zdrowie Twojej skóry w dużej mierzy zależy od właściwej diety. Nowe żywe komórki ciągle zastępują na powierzchni skóry te, które są już martwe. Wzrost nowych komórek zależy od ilości dostarczanych witamin, minerałów i odpowiedniego poziomu płynów. Jedz więc przynajmniej trzy posiłki dziennie, których podstawę będą stanowić świeże owoce i warzywa. Oto kilka składników, które powinny regularnie gościć w Twojej diecie:

  • Witamina A – zapobiega przedwczesnemu starzeniu się (znajdziesz ją w melonach, marchwi, szpinaku, brokułach i słodkich ziemniakach).
  • Witamina C – ma działania oczyszczające i rozjaśniające (jej bogatym źródłem są m.in. papryki, truskawki, grejpfruty, pomarańcze i warzywa o zielonych liściach).
  • Witamina E – chroni przed szkodliwymi czynnikami środowiskowymi (znajdziesz ją np. w orzechach i pestkach, awokado, jarmużu czy kaszach).
  • Biotyna – składnik niezbędny dla zachowania zdrowej skóry, włosów i paznokci (jedz produkty pełnoziarniste, jajka, wątróbkę i masło orzechowe).
  • Cynk - wspomaga procesy leczenia i ma działanie przeciwzapalne (produkty będące jego źródłem to nabiał, orzechy, produkty pełnoziarniste, ryby i warzywa strączkowe).
  • Kwasy tłuszczowe – wpływają na elastyczność skóry (ich źródłem jest np. oliwa z oliwek czy awokado).
  • Antyoksydanty – wykazują właściwości przeciwzapalne i antybakteryjne (pij np. zieloną lub białą herbatę).

Może kusić Cię, aby składniki te zapewniać sobie, przyjmując suplementy. Pamiętaj jednak, że witaminy w jedzeniu, które spożywasz, przynoszą o wiele więcej korzyści niż łykanie pigułek witaminowych.

Nie zarywaj nocy

Sen – to jedna z najlepszych rzeczy, jakie możesz zrobić dla swojej cery. Podczas snu komórki organizmu mają szansę się zregenerować i naprawić powstałe uszkodzenia. Krew płynie wtedy w stronę skóry (zamiast do środka ciała, jak dzieje się w ciągu dnia) i dotlenia ją, a molekuły aminokwasów wytwarzają więcej kolagenu i płynów, które odprowadzają ze skóry toksyny.

Brak snu wywiera negatywny wpływ na całe ciało, łącznie ze skórą. Może powodować bóle głowy, rozdrażnienie, worki i siniaki pod oczami, a także obniżać poziom energii i koncentracji. Skóra traci elastyczność i staje się bardziej podatna na powstawanie zmian o charakterze trądzikowym, wysypki czy egzemy. Dlatego każdego dnia staraj się zapewnić sobie 7-8 godzin porządnego snu.

Mówi się, że piękno pochodzi z wewnątrz – i to prawda, także w tej kwestii. Bycie zdrowym wewnątrz przekłada się na Twój wygląd zewnętrzny i pozwala dbać o piękną skórę. 

miłością do ciebie / Beauty Armia.